vrijdag 24 juni 2011

Ondernemerschap...de tijd vliegt voorbij

Wat gaat de tijd toch snel...
 voor mij nog één dagje werken en dan is het alweer weekend.
Weer een week voorbij.
Zou het komen, omdat ik met zoveel dingen bezig ben of gaat het gewoon snel?

Deze week weer zo ontzettend veel leuke dingen gedaan.



 
Heel veel leuke sfeerhoekjes gemaakt, de eerste najaarscollecties van mijn leveranciers bekeken, geweldig leuke gesprekjes gehad met hele lieve bloggers die de winkel bezochten, wat leuke hartjes met pistache-groen gemaakt,


de nieuwe JDL gelezen, de website en webwinkel bijgewerkt en nog veel meer.
daarnaast ook nog.....

Magazijn opgeruimd, planken schoongemaakt, dozen uitgepakt, nieuwe artikelen geprijsd en een plekje gegeven, post en boekhouding bijgewerkt,
hoe leuk is dat wel niet?
-----------

Ik hoor bijna dagelijks van bezoekers:
"Oh wat een leuke winkel, wat is dit leuk, wat is dit mooi!!!
Dat zou ik ook wel willen een eigen winkeltje.".
Dat is natuurlijk een geweldig compliment en begrijpelijk als je al dat moois ziet, dan krijg je er vanzelf zin in.
-------------
Maar ja, voor dat alles zo mooi in die winkel staat....
 nou loop ik natuurlijk al een tijdje mee in de branche en dan weet je als geen ander dat het niet alleen maar romantisch is, de hele dag een beetje stylen en decoreren.
Nee hoor, ondernemerschap is hard werken, inventief zijn, inspringen op trends, meedenken met je klanten en vooral vooruitdenken.
----
Vandaar dat ik nu, nu het nog maar net zomer is en wellicht vele van jullie bijna de vakantiekoffers gaan pakken, alweer bezig ben met vooruit denken.
Dit wil zeggen, bezig zijn met het samenstellen van het nieuwe najaars-kerstassortiment.

Wellicht vind ik dat nog wel één van de leukste facetten van het ondernemerschap.
Zoeken, speuren en uiteindelijk het vinden van mooie betaalbare en verrassende items.

Oh, het runnen van een eigen winkel is nog steeds héél leuk!!
Het wordt voor mij zelfs met de dag leuker.
Maar ja, de kop is er dan ook wel af, een gezonde bedrijfsbasis is een feit en de klantenkring blijft met de dag groeien.

Ach,  al klinkt deze post wellicht een beetje triest,
en laat ik het allemaal iets te zwaarmoedig overkomen,
dat was zeker niet de bedoeling,
 maar ik denk soms wel eens dat sommige mensen heel licht over het echte Ondernemerschap denken.

-------------------
Natuurlijk is het niet zo moeilijk om ergens aan te beginnen.
Nee, moeilijker is het om vol te houden, het te laten slagen, iedere dag en week weer een ieder te enthousiasmeren voor wat je doet,
voor de passie en liefde,
die je als ondernemer
 in je eigen bedrijf steekt.

Geen tijd dus om achterover te leunen...
de tijd tikt immers vrolijk door.

Ik kan niet wachten tot het morgen is,
dan begint weer een mooie nieuwe dag.

Jullie lieve bloggers,
wens ik alvast
 een heerlijk weekend toe.
Geniet van de komende zonneschijn.

een warme ondernemersgroet,
Marianne

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Nee je krijgt het niet voor niks! Maar het contact met klanten is meestal heel erg leuk! Daar doe je het voor!

Ik heb ruim 20 jaar in een winkel gestaan,en met plezier!!

Het ziet er leuk uit, je hart!!

Fijn weekend, groetjes Thea♥

Fluitenkruid zei

Hoi Marianne,
als dochter van een ondernemer weet ik dat het elke dag hard werken is en ik heb bewondering voor iedereen die (vooral in deze tijd) zichzelf staande weet te houden. Je winkel zag er gisteren weer toppie uit en ik wens je een heel fijn weekend! Lieve groetjes Jannet

Alle mooie dingen zei

je hebt helemaal gelijk..... mensen onderschatten het wel eens en dan gaat het mis.
Ik heb ooit eens op het punt gestaan om een bedrijfje te starten.. toen ging de gehele economie op zijn gat... en hebben we er vanaf gezien.. misschien had het gelukt... maar het risico wilde ik niet lopen... je hebt namelijk niet alleen met je zelf te maken als je failliet gaat... maar jij jij doet het goed.. het is elke keer weer een feestje om door je winkeltje te lopen.
lekker doorgaan hoor...! en lekker van genieten
groetjes
Anita
http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

Het Hoogerhuys zei

Wij hebben zelf een supermarkt dus weet er alles van, elke dag hard werken, elke dag open van
8 tot 8. ach ja hoort er bij hè.
Leuk klokje trouwens!!
Fijn weekend, groetjes Sandra

Bij Guusje Thuis zei

Ik ben kind-uit-ondernemersfamilie en vaste uitspraak bij ons: 'het hebben van een zaak is het einde van het vermaak' is niet negatief bedoeld maar sluit wel een beetje aan bij jouw blogje; je krijgt er heel veel voor terug maar het is ook hard werken ... toch kriebelt het 'ondernemen' steeds meer alsof je het in je genen mee lijkt te krijgen, maar ben tegelijkertijd ook realistisch dus voorlopig blijft het even bij 'dagdromen' en voorzichtig plannen maken. Groetjes, Colin

Colinda en Jeroen zei

Het klopt helemaal wat je zegt. mensen onderschatten het al gauw, die hebben niet door dat als de winkel om half 6 sluit dat er dan ook nog van alles moet worden gedaan voor de winkel.
Toch doe ik het met veel plezier want wat jij ook al zei al die tevreden klanten maken dat je het ergens voordoet.

liefs colinda van bella bosso

Stina zei

wat fijn dat jij je er zo voor inzet.
het woordje vervelen zul jij wel niet kennen.

veel suc6 hoor, met nieuwe spulletjes uitzoeken.

fijn weekend
gr stina

G-STYLE zei

Hallo Marianne,

bedankt voor je leuke reactie op mijn blog ... ik ben al veel te lang niet hier geweest .

Maar wat een leuke post vandaag , ondernemerschap lijkt mij inderdaad niet altijd gemakkelijk en ik zou het zelf dan ook niet ambiëren maar jij hebt een prachtige zaak opgebouwd en dankzij je enthousiasme groeit en bloeit die nog steeds en dat gun ik je dan ook van harte !

Jij ook een heerlijke dag gewenst morgen , geniet lekker van je vrije dag en dan maandag weer met plezier naar je 'werk'

Hartelijke groet van Gea

Jolanda zei

Lieve Marianne, je hebt zeker hard gewerkt! Heb je nog wel geslapen:) En dan nog zo'n wijze post gemaakt, je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Maar als nazaat van zelfstandige ondernemers kriebelt het wel soms hoor...gelukkig heeft m'n zoon mijn bloed en wil hij....iets voor zichzelf beginnen. Grappig he.
Geniet lekker van je vrije dagen en volgende week lekker uitgerust weer aan de slag, lieve groetjes

Sjonke's Kronkels zei

Hoi Marianne,
Bedankt voor je reactie op mijn blog en leuk dat je me gaat volgen. Ik kom ook even langs bij jou en zie hier foto's van een mooie winkel met prachtige spulletjes voorbij komen!! Top hoor. En ik snap heus dat het werk niet ophoudt als je om half 6 de deur sluit. Nu zou ik je graag terug gaan volgen, maar blogger heeft weer kuren. Geen volgers te zien......maar ik hou het in de gaten. Misschien lukt het morgen!!
Fijne zondag,
Marion

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Tja met die drukte van jou kan niet anders dat de tijd vliegt ... zolang je er nog tussendoor van kan genieten hahaha is het goed .... lieve groet rosita

Anita zei

He lieve Marianne, we zijn weer thuis hoor !!!
Het was heer-lijk om in Haarlem te zijn.
Bedankt voor je hartelijke welkom in de winkel
voor het lekkere bakkie koffie
en het gezellig kletsen. We voelden ons WELKOM :-)

Wat het ondernemerschap betreft:
jij straalt zoveel warmte en enthousiasme uit. Het plezier spat er werkelijk vanaf. Ik ben het met je eens: het wordt vaak te rooskleurig voorgesteld. Ik raad iedereen aan om eens bij je binnen te wippen !!! zie blog

Lieve groetjes, ook van Rudi