woensdag 26 januari 2011

Weekendje Stockholm


Dit weekend was ik samen met Tamar van www.woneninwitblogspot.com  voor beursbezoek in Stockholm.
Een geweldige stad, met prachtige gebouwen en schattige kleine straatjes.
Bij het koninklijk paleis vond net de wisseling van de wacht plaats.



In Gamla Stan, de oude binnenstad, zijn heel veel kleine winkeltjes met ambachten en lekkernij.
Bij de etalage van MUREN konden we de verleiding niet langer weerstaan, dus daar besloten we naar binnen te gaan.Tijd voor cappuccino met wat lekkers.


We hebben nog een kleine vlooienmarkt bezocht, waar mijn oog op de volgende dingen viel.
Zooooh mooi, ik kon ze niet laten liggen en heb ze mezelf cadeau gedaan.


Een oude perforator die het nog doet!!
Een rolmaat met origineel lint met opdruk "GAMLA"
Een stapel oude almanakken, verscheidene zelfs met aantekeningen erin.
In het witte exemplaar vond ik zelfs een los blaadje met aantekeningen en een klein papiertje met een naam erop.
Ik vind dit zo fascinerend, zou dan wel willen weten van wie deze boekjes ooit zijn geweest.


Naar huis gaan zonder knackebröd dat kan natuurlijk niet.
Deze vond ik wel heel mooi verpakt.
Daarnaast vond ik in een oud snoepwinkeltje deze doosjes met keelpastilles.
Weet niet of ze lekker zijn, maar ik vond de doosjes gewoon te leuk!


Vanaf Stockholm centraal hebben we de hogesnelheidstrein naar de luchthaven genomen. Nou snel dat ie ging zeg, kon nog net vanuit het raampje wat leuke foto's schieten. Voor ik het wist was ik er al weer voorbij. Deze zijn gelukt en geven een mooie impressie van het besneeuwde Zweedse landschap.

----------------------------
Het lijkt nu net of we alleen maar de stad bezocht hebben. Niets is minder waar. Het bovenstaande dagje uit, hadden we onszelf, na 2 lange dagen slenteren op de beurs, als afsluiting beloofd.

De beurs was groot en zeer inspirerend.
Ik hoop jullie de komende tijd weer te verrassen met mooie nieuwe items.

Voor nu, een fijne week,

warme groet,
Marianne

4 opmerkingen:

hokje zei

Ik had inmiddels al wat foto's gezien van jullie geweldige tripje, maar het ziet er erg mooi uit allemaal; weer een extra bestemming die ik toe ga voegen aan mijn wensenlijstje ;-)

Fijne avond,
Miranda

Stina zei

Zo te lezen hebben jullie daar wel genoten, saampjes!!!

Fijne avond groet Stina

natuurlijk groen en doen zei

En fijn dat na 2 dagen binnen het zo te zien buiten ook nog het zonnetje scheen ,Dat is dan extra genieten

groetjes Bep

alma zei

Wat een leuk overzicht van jullie weekend! Ik hoef niet te vragen of jullie het leuk hebben gehad ;)
Mooi is die stad! Staat ook nog op mijn lijstje. Hoop je snel weer te zien!

Lieve groet
Alma