woensdag 10 april 2013

Mijn liefde voor....

 
...oude klossen, garen, kant en knoopjes
 
 
Weet niet waar het vandaan komt, want ik heb helemaal niets met naaien. Sterker nog, heb altijd ruzie met de naaimachine.
 
Maar toch, dit is zo mooi.
 
 
Je kunt hier eindeloos mee decoreren.
Ieder ding, hoe klein dan ook, brengt je even terug in de tijd.
Nooit meer zo gemaakt worden, elk exemplaar is waardevol!
 
Het is wellicht deze gedachten, de uitstraling, de pure nostalgie
waardoor mijn passie lang geleden, voor mooie oude dingen is ontstaan.
 
-----------
 
In een volgende post zal ik wat antiek kant met jullie delen.
 
Warme groet,
Marianne

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoezo, herinneringen? Mijn moeder had vroeger zo'n echte naaikist. Ze was vroeger coupeuse geweest.'s Avonds zat ze dan aan tafel verstelwerk te doen. Ik speelde als klein kind dan altijd met de knoopjes die ze in een oud potje had verzameld. Ook herinner ik mij nog die klosjes met garen, die jij nu op de foto hebt gezet. Ik herken het etiket. Ik heb die kist van haar geërft en hij staat nu ergens bovenin een kast. Ik ga hem een dezer dagen toch maar eens tevoorschijn halen. Wie weet wat voor schatten ik nog tevoorschijn haal...? Dankjewel voor dit idee.
Liefs, Peetje

♥Sanne zei

Ze zijn ook mooi en lieflijk vind ik... Ik spaar vooral witte knoopjes. Inderdaad super om mee te decoreren.

groetjes Sanne

Debby zei

Ik heb ook een heleboel van die kaartjes met knoopjes en oude klosjes gekregen toen het huis van de schoonmoeder van mijn zusje leeg moest. Ik heb zelfs nog het band wat ze gekocht heeft om langs de baby-lakentjes te zetten, ruim 50 jaar geleden gekocht omdat ze zeker wist dat ze een meisje zou krijgen. (Niet dus....)
Mooi hè?

Groetjes,
Debby

Des guirlandes zei

Het is prachtig. Ik houd ook zo van dat spul. Daarentegen houd ik wel van naaien, helaas ontbreekt mij de tijd. Ik zou het veel vaker willen doen.
Wil je nog klosjes erbij? Dan kun je meedoen met mijn Give-Away ;-)
Groeten,
Barry

La Maison zei

Vroeger werd alles zo mooi verpakt en jammer, dat is verdwenen. Gelukkig zijn er mensen die dingen bewaard hebben en jij laat ons veel moois zien.

Lieve groet
Hermine

Joke zei

Pure nostalgie en ik ben helemaal weg van oud kant en kijk nu al uit naar je volgende post.

Groetjes Joke.

Anoniem zei

Prachtig Marianne! Mijn moeder had een geweldige knopendoos waar je als kind altijd mee kon spelen. Heel nostalgisch!

Lieve groet,
Gerry

IS Interieur Styling zei

Hoi Hoi Marianne, als ik die mooie klosjes en drukkertjes zie denk ik aan mijn Oma. Zij had een poef van rotan met een kussen erop als naaimand. Met allemaal van die spulletjes en breiwol om geiten wollen sokken te maken. Leuk om dit weer even te zien, als herrinering. fijn weekend, groetjes Ingrid