woensdag 18 juli 2012

Kerst? Hoezo het moet nog zomer worden.........

Hallo allemaal,
In afwachting van de zon en met alweer een volgende regenbui is het vandaag niet zo heel erg druk in de straten van Haarlem. Een enkele toerist verscholen onder de paraplu waagt zich wel naar buiten. Geeft niets hoor,  heb ik vanmiddag eindelijk eens even tijd gehad om wat administratie bij te werken. Afgelopen weken was het vaak zo hectisch dat er wel eens dingen zijn blijven liggen.
Ook ben ik al bezig met de eerste "kerstinkopen". Ja, dat is nog niet voor te stellen, nu we allemaal zo snakken naar de zomer. Met een winkel moet je echter altijd vooruitplannen en wil je mooie spullen hebben dan moet je vroeg bestellen. Ook komt de beurzentijd er weer aan. Dit najaar ga ik er maar weer eens een paar bezoeken. Met de verhuizing naar de nieuwe winkel is dat er dit voorjaar helaas bijingeschoten.
---------------------
De vazen in de winkel zijn inmiddels ook weer gevuld.


Gelderse Roos, "Viburnum Opulus"


Heerlijk ruikende Marjolein


Rode Zonnehoed,  "Echinacea Purpurea"


In de etalage wacht
Madonna met gevouwen handen
op het mooie weer.



Een fijne dag en in ieder geval een
warme groet van mij,

Marianne

9 opmerkingen:

Irena zei

heel mooi,en de Madonna is prachtig,groet irena

Anita zei

Hahah nouh volgens mij wacht die Madonna er gewoon op om verkocht te worden Marianne ;-) Inderdaad nog bijna niet voor te stellen Kerst maar als zakenvrouw moet je er op tijd bij zijn !!!
Groetjezz lfs mij

Anoniem zei

We kunnen ook in een keer de kerst induiken en dan opnieuw van de lente naar de goede zomer gaan!
Heb je alleen geen tijd meer om boodschappen te doen of een leuke kerstbeurs te bezoeken.
Maar je hebt je winkel weer mooi versierd met bloemen.
Succes!

Lieve groet,
Gerry

Liefde voor kransen ♡ zei

Hoi Marianne,

Wat ziet je winkel er prachtig uit! En zo gezellig met al die verse bloemen. Ik heb me ook aangemeld als volgster :)
Ik kom snel een kijkje nemen in je winkel!!

Groetjes Lindy

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

Herken dit nog wel van vroeger toen ik ook nog dit werk deed midden in de zomer bezig met de kerst en met de kerst bezig met de pasen hahahah vond het altijd wel leuk binnen was je dan helemaal in kerstsfeer en kwam je buiten was het 30 graden ....was een heerlijke tijd en kriebelt altijd nog ...als ik dan je foto's zie denk ik er altijd met veel plezier aan terug .....toevallig van de week weer eens een eikenblad krans gemaakt ,beetje herfstsfeer maar vind ze altijd zo leuk om te mee te decoreren en nu is het blad nog zo mooi aan de boom dus plukken hahahah ....heerlijk die vazen vol met bloemen en bid met madonna mee hahahah want komt hier met bakken naar benee pfffffff fijne week lieve groet rosita

Bij Guusje Thuis zei

Tegen de seizoenen in hè; in de tijd dat ik nog 'in de kinderkleding' werkte, stonden we hoogzomer ook te beslissen over dikke wintertruien. In het begin zo raar, maar als je het een tijdje doet, weet je niet beter. Zal jij ook vast hebben ... maar stiekem hoop ik toch dat het nog even zomer wordt!

Jolanda zei

Hello,

Wat een weer! In Beverwijk was ook geen mens op straat!
Maar goed in ons café aan het schilderen geweest!

fijne week en nog succes met je verkoop ik ga vrijdag met vakantie!

Lieve groet,

Jolanda

MARIANNE zei

Ja het weer is nog steeds 'piep'...maar nog heel even en dan komt ie hoor...de 'Zon'!
En dan maar hopen dat de mensen niet in je mooie gezellige winkel, komen zeuren...dat het zo broeierig, plakkerig, en van het ene uiterste in het andere is...ha,ha!
Want ja voor sommige moet er toch altijd wel wat te zeuren zijn!
Maar wij niet hé, wij kijken er naar uit..."Die mooie warme zomer"
En de Kerst...ja met een winkel moet je nou eenmaal wel vooruit denken...want anders ben je straks te laat met bestellen!
Prachtige bloemen ook weer in de vazen...dat maakt het toch alvast wat zonniger!!!

Groetjes van Marianne.

't Glimmenhofje zei

Hoi Marianne,
Weer eens een kijkje genomen op je blog en wat een heerlijke foto's heb ik weer voorbij zien komen! En wat een mooie winkel heb je gekregen. Ik hoop er binnenkort eens langs te kunnen gaan, want ik heb je oude winkel wel ooit bewonderd, maar de nieuwe nog steeds niet...en dat word toch wel eens tijd...
Stuur ik je de hartelijke groetjes en een fijn weekend gewenst! Joyce.